vrijdag 2 september 2016

De tuin in augustus



In augustus was onze tuin op haar mooist. De wilde weidebloemen, die ik ergens in mei wat in het rondte had gezaaid, groeiden weelderig en hoog. Rupsen aten hun buikje rond en in augustus zagen we ze terugkomen als vlinders. Ik weet natuurlijk niet of dit de vlinders zijn die uit de rupsjes kwamen, maar ik vind het een fijne gedachte dat de rupsjes zo blij waren met onze tuin dat zij weer terugkeerden. Ook zagen we hommels en bijen snoepen van het nectar. Ik hoop dat ik wat goeds heb bijgedragen aan de aarde.

Hier zie je haar schattige jurkje wat beter. Ik had alles al getekend en bedacht toen pas dat het jurkje wel wat saai was. Ik gaf het jurkje dit patroontje, maar door de bloemen kon je dat niet meer zo goed zien. Te jammer eigenlijk ;) 


Volgend voorjaar - ergens in maart - zal ik in de straat ook wat wild gaan zaaien.  Genoeg perken die saai zijn (en vol onkruid groeien) en om bomen heen zullen een paar bloemetjes natuurlijk ook heel gezellig staan. En dan hoop ik niet dat de plantsoenendienst van Almere deze weer gaan weg schoffelen, zoals ik tot mijn ontzetting zag de afgelopen week. De hortensia en de lavendelplantjes zijn bruut weg geschoffeld. Oké, ze stonden niet precies in onze voortuin, maar net achter (een heel onhandig) hekje. Net voor de haag, dáár waar alleen maar onkruid groeit anders. Ik dacht eigenlijk dat gemeentes stimuleerden dat het gemeenschappelijk groen wat gezelliger werd. Deze week ga ik daar maar eens een mailtje aan wagen, vragen of het ook de bedoeling was mooie plantjes weg te schoffelen.

Ik wens je een fjjne septembermaand 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten